Kim są nabywcy luksusu?

Kim są nabywcy luksusu?

2014-01-07
  A A A
 

Według raportu niemieckiego rządu połowa majątku obywateli naszych zachodnich sąsiadów znajduje się w rękach 10 procent najzamożniejszych z nich. W USA w ciągu najbliższej dekady liczba bogatych gospodarstw domowych ma wzrosnąć o około 10 milionów. Podobne tendencje dotyczą niemal wszystkich najbardziej rozwiniętych ekonomicznie społeczeństw.

Badania przeprowadzone przez Schullman Research Center przybliżają nieco różnicę w zapatrywaniu się na dobra luksusowe w zależności od zamożności czy wieku. Badacze wzięli pod uwagę trzy grupy wiekowe: 18-33 lata (pokolenie A), 34-48 (pokolenie B) i 49-67 (pokolenie C), a także dwie kategorie zamożności gospodarstw domowych – od 75 tysięcy do 249 tysięcy dolarów oraz powyżej 250 tysięcy dolarów przychodu. I choć rzecz dotyczy amerykańskich gospodarstw domowych, wydaje się, że wyniki badań można śmiało odnieść również dla zamożnych społeczeństw starego kontynentu. Bo choć luksus niejedno ma imię, jest ono w równy sposób wielbione na różnych szerokościach geograficznych. Oto najciekawsze wnioski wynikające z analizy:

Optymizm gaśnie wraz z wiekiem

Najbardziej optymistycznie nastawieni do stanu gospodarki państwowej i własnej sytuacji materialnej są osoby, które nie przekroczyły 33 roku życia. Starsi wykazują zdecydowanie więcej ostrożności. Nie tylko w postrzeganiu świata, ale również w podejściu do planowania wydatków.

Bogactwo wzmaga optymizm

Według wyników przytaczanych badań, 44 procent osób z pokolenia A (do 33 lat), których dochody przekraczają 75 tysięcy dolarów, postrzega świat pozytywnie. Wśród respondentów o podobnych dochodach lecz starszych wiekiem procent ten wynosi 26 dla pokolenia B (do 48 lat) i 27 dla pokolenia C (do 67 lat). Wśród przedstawicieli tych trzech pokoleń, których dochody przekraczają ćwierć miliona dolarów, odsetki te wynoszą odpowiednio: 55 (A), 31 (B) oraz 29 (C). Okazuje się, że optymizm jest proporcjonalnie duży w stosunku do grubości portfela.

Młodzi są aktywniejsi

I bardziej zachłanni. 32 procent pokolenia A o dochodach powyżej 75 tysięcy artykułuje swoje zainteresowanie pomnażaniem własnego majątku, co przekłada się na ich przedsiębiorczość. Wśród pokoleń B i C procent ten wyniósł 26. Aktywność wzrasta wraz z zamożnością – osoby badane nieprzekraczające 33 roku życia, które zarabiały powyżej 250 tysięcy, deklarowały pragnienie szybkiego wzbogacenia się w 36 procentach przypadków.

Niecierpliwa młodość

„Szybka kasa” to marzenie zaledwie 10 procent zamożnych ludzi w wieku do 48 lat oraz 5 procent bogatych, którzy nie przekroczyli 67 roku życia. Inaczej sytuacja przedstawia się wśród najmłodszego pokolenia – co czwarty z ankietowanych zaznaczył, że jest zainteresowany szybkim pomnożeniem swoich pieniędzy. Co ciekawe, najczęściej większe „parcie” na „szybką kasę” wyrażały osoby o niższych dochodach. Czyżby chodziło o stopień nasycenia?

Cel: bogactwo

Bogactwo jest celem samym w sobie dla 23 procent pokolenia do 33 lat oraz zaledwie 3 procent osób w wieku do lat 48. Dysproporcje te są mniejsze wśród osób o dochodach powyżej ćwierć miliona dolarów. Co piąty przedstawiciel pokolenia A i 16 procent pokolenia B uznaje, że bogactwo jest dla nich ważne. Podobnie twierdzi jedynie 8 procent najbogatszych „emerytów” (do 67 lat).

Polub luxclub.pl na Facebooku

1 2 z 2 »

TAGI: milioner | majątek | milionerzy

oceń
0
0
Podziel się

Opinie

Pozostało znaków: 4000

[Pokaż regulamin]

REGULAMIN

Ten materiał nie ma jeszcze żadnej opinii. Twoja może być pierwsza!


Katalog zegarków

akceptuję regulamin

regulamin serwisu